Plantjes

Paprika zaadjes planten

Ik had eerder dit jaar een heerlijke puntpaprika gegeten en als het goed is heb ik van deze plant de zaadjes bewaard. Ik heb ze gedroogd en netjes in een papieren envelope bewaard.

Een paar weken geleden leek het mij een mooi moment om ze alvast te gaan kiemen. Dus vol goede moed heb ik de zaadjes op een wc papiertje gelegd en dagelijks voorzien van water. Ze lagen in de keuken in het raamkozijn zodat ik ze niet zou vergeten. Water geven gaat namelijk het beste als het dichtbij is 🙂

Maar na een week of 2 zag ik nog helemaal niets gebeuren. Iets ging hier toch niet goed. Ik besloot internet te raadplegen (wat zouden we nu toch zonder moeten) en daar las ik dat ik het helemaal verkeerd aan pakte.

Deze zaden kiemen het beste bij 25 graden, in de vochtige aarde met lekker veel zon. En laten ze nou van mij geen van deze 3 voorwaarden gekregen hebben… Wel licht, maar geen directe zon, geen aarde en lagere temperaturen dan 25.

Oke, ze waren gelukkig nog niet aan het schimmelen dus er was nog hoop met deze zaden. Ik ben ze lekker gaan verwennen in een ruime pot aarde, zakje er over en in de woonkamer kregen ze een plekje in de zon, op de radiator bekisting.

En ik werd beloond!

Nu een weekje later heb ik me toch een stel mooie sprietjes!!! Gewoon een stuk of 15!
Dus vandaag heb ik hun harde werk meteen ook maar beloond, de zijn onder het zakje vandaan en hebben ieder een Eigen plekje gekregen om fijn verder te groeien.DSC_0141

En als ze dan strakjes dit bakje uitgroeien hoop ik dat het weer echt goed is zodat ze lekker naar buiten kunnen. Misschien eerst nog even veilig in een groter bakje om dan daarna lekker de volle grond in te kunnen.
15 plantjes is dan wel veel, maar ik weet niet of ze het allemaal gaan halen… Ach en anders kan ik later misschien nog iemand blij maken met een paar paprika stekjes 😛

Plaats een reactie